Croyde holiday (palju pilte)

Hi hi hi!

Räägin nüüd natuke lihtsalt oma puhkusest, head lugemist ja piltide vaatamist! :P

Vaheaja lõpus käisime puhkuskel Inglismaal Croydel, mis asub Walesist all pool üle mere. Lääne suunas on üle Atlandi ookeani Ameerika. Koht pidi olem väga kuulus tänu surfamisele mida siin tehakse aastaringselt, ehk ka praegu, kui väljas on 10 kraadi ja vesi külm, väga külm. Vesi siin väga soojaks ei minevatki. Suvel pidi siin palju rahvast olema, aga ka hetkel oli piisavalt. Host pere ütles, et siin on ühed ilusamad rannad. Siin saab telkida, on matkabussidele kohad, saab rentida karavani nagu meie teeme, saab rentida telgi koos mööbliga (selline telk-maja, aga praeguse ilma jaoks pole väga hea) ja ma arvan et ka maja saab rentida. Ma olin karavanis väga meeldivalt üllatunud. Ruumi oli piisavalt. Minul ja Silvanal oli oma tuba ja seal oli ka ruumi piisavalt. Tähendab, et seal polnud küll palju ruumi, oli nagu kajutis. Kaks voodit oli toas ja kui teist voodit poleks oleks päris okei, aga käis nii ka küll. Voodi küll väga mugav polnud, aga elas üle. Ja isegi palav oli karavanis. Algul kui jõudsime oli väga külm, aga küttes läks nii soojaks, et sai särgi väel olla, mida ma tavaliselt kodus teha ei saa. Kuid ööseks võeti küte välja ja enne hommikut panin ma enadale kampsuni selga, aga mul oli ka aken lahti öösel.
Karavanid

Meie karavani köök ja suurtuba

Söömas
Reede hommikul alustasime puhkusele sõitmist. Poole tee peal käisime kuskil shoppamas. Jälle olid poed tänava peal. See on lahe, aga natuke ebamugav oli poest välja minna, sest külm oli. Shoppamine oli selline nii ja naa. Pidi kõigi soovidega arvestama ja raske oli nii moodi leida just endale sobivaid kohti. Aga ma muidugi saan öelda, mida mul vaja on ja kuhu minna tahan, aga ma ei tea, ma väga ei tee seda. Kuigi tegelikult pere arvestvab meie soovidega. Käisime veel söömas, jälle briti toitu. Siis sõitsime edasi. Kohale jõudes sõime, mängisime kaarte ja isa näitas mulle pimedas veel randa. Masendav, sest pimedaks läks juba pool kuus.

Järgmisel päval sõime hommikuks segipaistatud mune (scrambled eggs haha), peekonit, vorste ja seeni. Siis läksime jalutama randa. Ma panin end õhemalt riidesse kui eelmisel õhtul, sest oli ikkagi päev. Aga oli jube külm ja kõva tuul, eelmisel õhtul oli lihtsalt juhuslikult soe olnud. Rannas inimesed surfasid ja ma saaks küll seda tehes külmarabanduse. Käisime ringi ja jalutasime linna keskele, kus olid mõne poed, mida me külastasime. Ning istusime kohvikus.

Perega kohvitamas.



 Peale seda läksime tagasi randa. Veetase on hetkel madal ja kõik mustad kivid olid väljas ja nende peal sai ronida. Mina kogu aeg vesistasin nina ja nuuskasin oma salfaka paki tühjaks, ning nina läks nii punaseks, et ema andis kodus vaseliini ja see vist toimis päris hästi. Jalutasime tagasi ja käisime vaatamas neid telgi onne. Tuul raputas kõvasti neid telke ja praegu oleks natuke ebamugav seal olla, aga seest nägid need päris kobedad välja ja ma arvan, et suvel oleks päris vinge seal ööbida. Kodus jõime teed ja puhkasime, sain jalutamisega 10000 sammui täis ja tundsin end päris väsinuna. Varsti läksime välja sööma ja vaatasime natuke mingi linna peal ringi. Rikas nagu ma olen, ostsin endale jälle midagi, okei ainult £5 oli, aga ikkagi haha. Läksme sööma briti parimat fish and chipsi. Ja ausalt öeldes saan ma alles nüüd aru, et me seda sööma läksime. Pere rääkis küll, et läheme millalgi seda tegema, aga ma ei tea. Rääkisme perega veel, et ma võtan fish and salad aga mul oli pea nii laiali otsas ja ma võtsin salati ja kana burgeri, sest kelner ütles, et see on hea. Tähendab, et ma sain tegelikult ainult aru, et ma võtan mingi kana. Õnneks burgeri saia sõi isa ära. Ma oleks tegelikult pidanud ikka ka kala ja salati võtma, aga ma ei jaganud asja ära. Kelener tuli suht kohe kui ma maha istusin ja kõik ütlesid, et teavad, mis tahavad tellida ja võtsid fish & chipsi. Ma olin nagu eee midagi ilma chipsidetta palun ja siis kelner soovitas mingit asja ja ma olin nagu ja davai. Kana oli tegelikult kuiv. Kala oli küll hea, oli suht rasvane, sest oli paneeritud. Igatahes jah, jälle näide kuidas ma midagi aru ei saa.
Pillirookatusega majad olid seal ja pidid väga vanad  olema seal

Inimesed käisidki surfamas.
Sellised kivid on rannas ja suvel pidid need vee all olema
Mu õde
Õde ja mina rannas päevitamas
Kividelt võis leida põnevaid kujutisi
selline tore rand
Lähedal asub sammuti palju ilusaid randu, see on Sautoni rand
Sõitsime koju ja ma käisin korra Liverpooli mängu vaatamas kuskil baaris haha. Peale poolaega tulin koju ja üritasin arvutist edasi vaadata aga feilisin ja vaatasin natuke Bayerni mängu. Koju tulekuga oli ka tore, sest baaris olles sain ma aru, et ega ma täpselt ei tea kus meie karavan asub. Võtsin siis oma bestuka Googel Mapi lahti ja ragistasin ajurakke ning endalegi imestuseks mõtlesin välja ja jõudsin koju. Karavanis skypesin sõbrannadega Eestist ja tahaks neid juba näha päriselt:PP igatahes väga tore oli.
Pühapäeval käisime hommikul jalutamas mäel ja vaatamas kaljut. Väga tuuline oli, aga ma vähemalt panin soojalt riidesse ja väga külm ei hakanudki -  soojapesu särk, tavaline särk, dressikas ja jope. Ma kardan külma, sest eile ma ikka külmusin. Käisime jälle kohvikus ja Silvana maksis arve. Ma ei tea, mul küll raha kõigi eest maksmiseks pole. Tavaliselt kohvikus maksame kõik ise enda eest, aga see kord kassapidaja võttis kõik asjad kokku ja siis host ema hakkas maksma ning õde ütles, et maksab ise. Silvana on ainus laps oma Itaalia peres, siis arvatavasti tal raha ikka on. Kodus sõime lõunat kuigi mul kõht väga tühi polnud. Tegelikult ma ei saa aru, millal pere maksma peaks ja millal mitte, sest neile makstakse toiduraha. Ma teen täpselt nii nagu saan, kui nad maksavad siis maksavad, kui ei siis pean ma ise maksma. Siis läksime jälle ühe linna (Woolacombe) peale jalutama ja käisme poodides. Kujutan ette, et see koht on suvel väga ilus ja rahvast täis. Kõle tunne on olla kuurortkohas, kui kõik on nii tühi. Muidugi, hetkel on siin ka peale meie ikka inimesi piisavalt ja ilus on ka. Meenutab mulle aegu kui perega suusatamas käisime. Siin müüakse igal pool surfiasju ja on sellised väikesed linnad. Ja rannad on tõesti ilusad siin. Tulime koju tagasi ja teised ostsid jäätist, mulle ostis ema smuuti. Kodus jäid kõik mingil hetkel magama, ei tea kas nii väsitav päev oli haha. Ma tahaks natuke rohkem teha, ma koguaeg kibelen ennast liigutama ja ei oska nautida hetke ja niisama olemist.
Oleme teel sinna kõige-kõige taha ja kauemalegi
Tuul oli väga kõva ja külm
Maastik on tihti siin selline künkaline või astmeline.
 

Pere ütles, et kõik vahetusõpilased on selle otsa roninud ja pilti teinud

Esmaspäeva algas kool, aga ma lasin üle, sest olime veel puhkusel. Hommikul panime asjad kokku ja sõime. Siis sõitsime Exeterisse, kus host vanemate tütar ülikoolis käib. Pidi väga hea ülikool olema. UK-s peab päris palju maksma ülikoolis käimise eest muideks. Sõime lõunat ja shoppasime pärast niisama. Pigem oli jälle lambi tiks ja käisime kallimates poodides. Mul oli kampsuneid vaja, aga kõik olid nii kallid, aga midagi ikka sain. Väga olulist keegi poest tegelikult ei tahtnud ja vaatasime niisama. Pärast käisime jälle kohvi joomas ja vaatasime korraks ühte katetraali. Sõitsime koju. Oli tegelikult päris mõnus.

Katedraal seest
Katedraal ja mina haha


Selline puhkus mul oligi rannas 10 kraadiga. Siin läheb iga päev aina külemamaks, aga tasapidi, mitte nagu Eestis, et  täna on 20 homme 10 kraadi juba. Väljas saan käia ikka jakiga, veel jopet kandma ei pea ja salli ka.
Keele poolest ma tunnen, et enam ei saa räägitud kõike mida tahan, nagu mu hääldus on kuidagi vale vist ja ma ei tea, vahest pere teeb näo, et saab aru, kuigi tegelikult ei saa. Silvanal on ikka keel hulga parem ja ta on julgem ka. Loodan, et see ikka läheb patemaks. Eks ma muidu arg ka ja ei räägi nii palju.

Teile ilusat sügise jätku Eestisse,

See you soon!
-Annabel

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Šotimaa jõulud

24.01.2018 - kolmapäev aka lemmik trennipäev, aga trenni ma ei jõudnudki

HELLOU!!!